Dzisiaj na naszym blogu garść zwrotów przydatnych w trakcie podróży i pobytu w hotelu. Jak dokonać rezerwacji, zameldować się, zgłosić uwagi oraz dowiedzieć się szczegółów związanych z ofertą, tak aby pobyt upłynął nam miło i przyjemnie – tego wszystkiego dowiecie się w dzisiejszym wpisie.
Making a reservation / booking a hotel – rezerwacja hotelu
HOTEL RECEPTIONIST – recepcjonista
- Hello, how can I help you? – Dzień dobry, w czym mogę pomóc?
- I’m sorry we’re full. It’s high season. – Przykro mi, nie mamy wolnych pokoi. To szczyt sezonu.
- How long are you going to stay? – Jak długo zamierza Pan się zatrzymać?
- Would you like a room with a bath or a shower?– Czy życzy sobie Pan pokój z wanną czy prysznicem?
- How would you like to pay? – Jaką formę płatności Pan wybiera?
HOTEL GUEST – gość hotelowy
- Are there any vacancies? – Czy są wolne pokoje?
- I’d like to book a single room for 20th September.– Chciałbym zarezerwować pojedynczy pokój na 20 września.
- We’d like to stay in a double room for one night.– Chcielibyśmy zatrzymać się w podwójnym pokoju na jedną dobę.
- Do all the rooms have air-conditioning / a safe / a bath / a shower? – Czy wszystkie pokoje są wyposażone w klimatyzację / sejf / wannę / prysznic?
- Is breakfast included? – Czy śniadanie jest wliczone w cenę?
- When do you serve breakfast? – O której godzinie podawane jest śniadanie?
- How much is it per night / for 5 days? – Jaka jest cena za dobę / pięć dni?
- How much is a suite? – Ile kosztuje apartament?
- How much is it for a child? – Jaka jest cena za dziecko?
- Is it full board (FB) / half board (HB) / all inclusive(AI)? – Czy to jest pełne wyżywienie/ śniadanie i obiado-kolacja / wyżywienie plus napoje?
- Could I have a wake-up call at 7.30 tomorrow morning, please? – Chciałbym zamówić budzenie na 7.30 jutro rano.
- Do you take credit cards?– Czy możliwa jest płatność kartą?
- I’d like to book a room with a view. – Chciałbym zarezerwować pokój z widokiem.
- We’d like a twin room – Chcielibyśmy pokój z dwoma pojedynczymi łóżkami.
Checking in at the hotel – Meldowanie się w hotelu
RECEPTIONIST
- Welcome to SPRING HOTEL! How may I help you? – Witamy w SPRING HOTEL, w czym mogę pomóc?
- Can I have your name, please? – Poproszę Pana godność.
- Could you spell it? – Czy może Pan przeliterować?
- Have you got a reservation? – Czy ma Pan rezerwację?
- Please sign your name here.– Poproszę o podpis w tym miejscu.
- Fill in / out this form, please.– Proszę o uzupełnienie tego formularza.
- This is your key to room 356, please follow me.– Oto Pański klucz do pokoju 356, proszę za mną.
- Have a nice stay! – Miłego pobytu!
GUEST
- We have a reservation for a double room for 3 days.– Mamy rezerwację na pokój dwuosobowy na trzy doby.
- My name is Smith.– Nazywam się Smith.
- Could you show us another room, please? – Czy może nam Pani pokazać inny pokój?
- Where’s the restaurant? – Gdzie znajduje się restauracja?
- What facilities do you offer? – Jakie udogodnienia Państwo oferujecie?
- Do you have an indoor pool? – Czy jest basen kryty?
- Could you please call me a taxi for tomorrow morning?– Czy mogłaby Pani zamówić mi na jutro rano taksówkę?
- Could you prepare my bill / invoice, please? – Czy mogłaby Pani przygotować mój rachunek / fakturę?
- Do you lock the front door at night? – Czy drzwi wejściowe są zamykane na noc?
- What time should I check out? – O której godzinie powinnam się wymeldować?
- Thank you for a very pleasant stay! – Dziękuję za bardzo przyjemny pobyt!
Problems / Obstacles- Trudności / Przeszkody
1) There isn’t …- Brak…
- hot water– ciepłej wody
- toilet paper– papieru toaletowego
- soap– mydła
- shampoo– szamponu
- towels– ręczników
- iron– żelazka
- hairdryer– suszarki
2) The rooms is too …- Pokój jest zbyt…
- small– mały
- hot– gorący
- cold– zimny
- noisy– głośny
- dirty– brudny
3) The … is broken/ out of order/ doesn’t work– …. nie działa
- heating– ogrzewanie
- shower– prysznic
- TV set– telewizor
- air-conditioning– klimatyzacja
Notices – powiadomienia, informacje
- Do not disturb– Proszę nie przeszkadzać
- Lift out of order– Winda nie działa
- No vacancies– Brak wolnych pokoi
- No-show fee– opłata za niestawienie się w hotelu po dokonaniu rezerwacji
Najnowsze komentarze