Dzisiaj na naszym blogu garść zwrotów przydatnych w trakcie podróży i pobytu w hotelu. Jak dokonać rezerwacji, zameldować się, zgłosić uwagi oraz dowiedzieć się szczegółów związanych z ofertą, tak aby pobyt upłynął nam miło i przyjemnie – tego wszystkiego dowiecie się  w dzisiejszym wpisie.

Making a reservation / booking a hotel – rezerwacja hotelu

HOTEL RECEPTIONIST – recepcjonista

  • Hello, how can I help you? – Dzień dobry, w czym mogę pomóc?
  • I’m sorry we’re full. It’s high season. – Przykro mi, nie mamy wolnych pokoi. To szczyt sezonu.
  • How long are you going to stay? – Jak długo zamierza Pan się zatrzymać?
  • Would you like a room with a bath or a shower?– Czy życzy sobie Pan pokój z wanną czy prysznicem?
  • How would you like to pay? – Jaką formę płatności Pan wybiera?

HOTEL GUEST – gość hotelowy

  • Are there any vacancies? – Czy są wolne pokoje?
  • I’d like to book a single room for 20th September.– Chciałbym zarezerwować pojedynczy pokój na 20 września.
  • We’d like to stay in a double room for one night.– Chcielibyśmy zatrzymać się w podwójnym pokoju na jedną dobę.
  • Do all the rooms have air-conditioning / a safe / a bath / a shower? – Czy wszystkie pokoje są wyposażone w klimatyzację / sejf / wannę / prysznic?
  • Is breakfast included? – Czy śniadanie jest wliczone w cenę?
  • When do you serve breakfast? – O której godzinie podawane jest śniadanie?
  • How much is it per night / for 5 days? – Jaka jest cena za dobę / pięć dni?
  • How much is a suite? – Ile kosztuje apartament?
  • How much is it for a child? – Jaka jest cena za dziecko?
  • Is it full board (FB) / half board (HB) / all inclusive(AI)? – Czy to jest pełne wyżywienie/ śniadanie i obiado-kolacja / wyżywienie plus napoje?
  • Could I have a wake-up call at 7.30 tomorrow morning, please? – Chciałbym zamówić budzenie na 7.30 jutro rano.
  • Do you take credit cards?– Czy możliwa jest płatność kartą?
  • I’d like to book a room with a view. – Chciałbym zarezerwować pokój z widokiem.
  • We’d like a twin room – Chcielibyśmy pokój z dwoma pojedynczymi łóżkami.

Checking in at the hotel – Meldowanie się w hotelu

RECEPTIONIST

  • Welcome to SPRING HOTEL! How may I help you? – Witamy w SPRING HOTEL, w czym mogę pomóc?
  • Can I have your name, please? – Poproszę Pana godność.
  • Could you spell it? – Czy może Pan przeliterować?
  • Have you got a reservation? – Czy ma Pan rezerwację?
  • Please sign your name here.– Poproszę o podpis w tym miejscu.
  • Fill in / out this form, please.– Proszę o uzupełnienie tego formularza.
  • This is your key to room 356, please follow me.– Oto Pański klucz do pokoju 356, proszę za mną.
  • Have a nice stay! – Miłego pobytu!

GUEST

  • We have a reservation for a double room for 3 days.– Mamy rezerwację na pokój dwuosobowy na trzy doby.
  • My name is Smith.– Nazywam się Smith.
  • Could you show us another room, please? – Czy może nam Pani pokazać inny pokój?
  • Where’s the restaurant? – Gdzie znajduje się restauracja?
  • What facilities do you offer? – Jakie udogodnienia Państwo oferujecie?
  • Do you have an indoor pool? – Czy jest basen kryty?
  • Could you please call me a taxi for tomorrow morning?– Czy mogłaby Pani zamówić mi na jutro rano taksówkę?
  • Could you prepare my bill / invoice, please? – Czy mogłaby Pani przygotować mój rachunek / fakturę?
  • Do you lock the front door at night? – Czy drzwi wejściowe są zamykane na noc?
  • What time should I check out? – O której godzinie powinnam się wymeldować?
  • Thank you for a very pleasant stay! – Dziękuję za bardzo przyjemny pobyt!

Problems / Obstacles- Trudności / Przeszkody

1) There isn’t …- Brak…

  • hot water– ciepłej wody
  • toilet paper– papieru toaletowego
  • soap– mydła
  • shampoo– szamponu
  • towels– ręczników
  • iron– żelazka
  • hairdryer– suszarki

2) The rooms is too …- Pokój jest zbyt…

  • small– mały
  • hot– gorący
  • cold– zimny
  • noisy– głośny
  • dirty– brudny

3) The … is broken/ out of order/ doesn’t work– …. nie działa

  • heating– ogrzewanie
  • shower– prysznic
  • TV set– telewizor
  • air-conditioning– klimatyzacja

Notices – powiadomienia, informacje

  • Do not disturb– Proszę nie przeszkadzać
  • Lift out of order– Winda nie działa
  • No vacancies– Brak wolnych pokoi
  • No-show fee– opłata za niestawienie się w hotelu po dokonaniu rezerwacji